zvláštní poděkování
Quantcom.cz

MADAME MONSIEUR -- tanečně-hudební hrátky aneb

MADAME MONSIEUR (Přebráno z webu)

  

Přivřete oči a představujte si. Ztichlé nádvoří Starého královského paláce. Prostor Pražského hradu již opustili hluční turisté, nad hlavou vám ční nasvícená masa chrámu sv. Víta a ještě výš hvězdné nebe. V ruce držíte sklenku šampaňského a teplo z něj se vám příjemně rozlévá po těle. Celý výjev osvětlují na kočičích hlavách rozestavěné svíčky. Z útrob letité stavby se vynořují postavy s maskami na obličejích a zvou vás do paláce.....

Choreograf a režisér Philipe Olza spolu s dvěma tanečníky, zpěvačkou a komorním souborem barokní hudby připravil tomu, kdo ve dnech 19. až 23. září 2000 navštívil Starý královský palác, mimořádný umělecký zážitek.
Projekt Madame Monsieur, který byl nastudován před dvěma lety v Římě a jehož cílem je předvést publiku tanec a hudbu v prostorách, kde není umělecká produkce obvyklá, upravil Olza pro gotické podlaží Starého královského paláce. "Základní kostra zůstává stejná, ale na každém místě se necháváme ovlivňovat tím kterým místem. Praha je velmi inspirující a vystupovat v gotickém podlaží je pro nás privilegium," vysvětluje Phillipe Olza, který u nás vytvořil roli Harlekýna ve filmu Ivana Balady Největší z pierotů.
Důležitou součástí vystoupení je komunikace s publikem. Tanečníci se diváků dotýkají, občas je nenásilně začleňují do choreografie. V gotickém podlaží se představení odehrálo ve třech sálech -- v prvním diváci sedící na diagonálně rozestavěných židlích sledovali další kapitolu nevyčerpatelného příběhu o muži a ženě.
Vynikající tanečníci, Lucy Nightnigale a Marc Hwang, předvedli, za doprovodu barokní hudby nebo svého vlastního dechu použitého jako doprovodného zvukového prvku, moderní, neotřelou choreografii. Poté se "hlediště i jeviště" přesunulo do sousední místnosti, kde Marc a Lucy zatančili, tentokrát za zvuků úderných bubnů, velmi vzrušující alegorii erotických hrátek. Rock´n´rollová smršť později přešla opět v barokní souzvuk flétny Tommasa Rossiho, cembala Margarete Kopelent a violoncella Ludwiga Frankmara doprovázející mezzosoprán zpěvačky Sary Maurer. Ve třetím sále se diváci stávají součástí představení, tanečníci s nimi komunikují, zapojují je do choreografie. Konec přichází v momentě magického souznění. Umělce i diváky spojuje fascinace atmosférou starobylého prostoru a ozvěnou dějí dávno minulých.

Projekt Madame Monsieur letos vystupuje v Evropských městech kultury 2000 -- v Praze, Krakově, Avignonu a Bergenu. Skupina sedmi umělců stráví v každém městě čtrnáct dní, aby patřičně nasála jeho atmosféru a podle ní pak dotvořila představení.
"Projekt Madame Monsieur byla pro mě příležitost znovu navázat na choreografickou práci, pracovat s tanečníky vysokých kvalit a výborné úrovně, kteří mají za sebou klasickou formaci, ale jejichž talent a lidské kvality přesahují tento klasický rámec. V budoucnu bych si přál pracovat na taneční technice určené vyspělým tanečníkům, kteří se ocitli ve zlomovém bodě své kariéry. Fascinuje mě univerzální emoce, kterou je tanec schopen předat...," uzavírá Phillipe Olzo.

25.9.2000 | rubrika - Recenze

Časopis 16 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Hra, která se zvrtla (MdB)

Časopis 16 - sekce

HUDBA

Karel Kryl – 80 let

Karel Kryl

Občan Karel Kryl
Mýtus a legenda, která neunesla podivnou svobodu a blbou náladu. Dokumentem si připomínáme celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Audiokniha Unesený Západ od Milana Kundery

Radúz Mácha

Vydavatelství Supraphon ve spolupráci s nakladatelstvím Atlantis po úspěšném vydání audioknih Nevědění a Směšn celý článek

další články...