Krvelačné příběhy Arnošta Godlflama
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekNeopakovatelná setkání s Arnoštem Goldflamem - BRNĚNSKÉ MORYTÁTY, se uskuteční 21. dubna 2009 ve Sklepení Divadla Reduta, vždy premiéra a derniéra zároveň. Koncepce Arnošt Goldflam, výtvarná spolupráce Kateřina Bláhová. K tomu Arnošt Goldflam: „Před pár lety, když jsem se blížil šedesátce, jsem si řekl, že musím taky trošku cvičit paměť, když už přece jen občas hrávám. A taky, když jsem připravoval nějakou inscenaci a hercům jsem tam předváděl, jak bych si to představoval, říkávali mi - Když už to máme hrát jako ty, nechtěl by sis to rovnou zahrát sám?
Nakonec, proč ne, řekl jsem si, jednou bych to zkusit mohl, udělat takové autorské představení. A pak jsem četl jistý japonský román, myslím, že Příběh pivoňkové lucerny, zapsaný živě podle jednoho slavného vypravěče. Ti to ovšem měli vždycky podrobně nastudováno, až do detailů. Já jsem chtěl také vyprávět příběh. A nejen vyprávět, ale taky trochu hrát a zároveň zkoušet, jestli se mi podaří aspoň trošku improvizovat. Komunikovat s publikem, reagovat na podněty, měnit příběh, přidržovat se atmosféry v hledišti. Takže je to vlastně něco takového, jako bych si vymyslel nějakou historii, zapsal si její opěrné body, těch se jakž takž držel a ten děj zčásti vyprávěl a zčásti hrál, čili-víceméně vymýšlel povídku živě před lidmi na jevišti!“
„Tak vznikly v pražském divadle Archa cykly Masochista, Voyeur a Maniak, každý rok jeden cyklus, každý večer samostatný příběh. Pak jsem dělal pár samostatných večerů - a v Brně, v Redutě, triptych Brněnský proklatec,“ upřesnil a dodal: „To bylo vloni. Tentokrát bych chtěl udělat Brněnské morytáty, krvelačné příběhy z našeho města, zase tři samostatné historie, vše veskrze pravdivě vymyšlené, z doby nepříliš vzdálené. Výtvarně na věci spolupracuji opět s Kateřinou Bláhovou, hudbu si donesu, možná zahraju a budu i zpívat, to mělo posledně velký úspěch, lidé se (mi) smáli. Předsevzal jsem si, že takovéto poloimprovizované produkci, kdy se nejedná o inscenaci, se budu věnovat akorát jeden týden. A to ten před vystoupením!! Zkouším pak jen ten jeden den! To je vlastně princip celé věci…“
Časopis 18 - rubriky
Články v rubrice - Zveme ...
MdZ a FBM spojuje nový společný projekt EGBDF
Dvě významné zlínské kulturní instituce, Městské divadlo Zlín a Filharmonie Bohuslava Martinů představí jedine ...celý článek
Tři mušketýři klasika v komediálním hávu
Poslední premiérou v rámci sezóny 2023/2024 Městského divadla Zlín bude světová klasika z pera Alexandera Duma ...celý článek
Slovácké divadlo uvede napínavé drama
Slovácké divadlo v sobotu 27. 4. 2024 čeká další premiéra. Tentokrát se do čela inscenačního týmu postavil eme ...celý článek
Maso Krůtí chystá inscenaci Recyclus Coitus
Soubor Maso Krůtí, královny něžného punku, chystá na květen v Divadle NoD premiéru svého doposud největšího di ...celý článek
Hádka o umění v divadle Reduta
Slavná komedie Yasminy Rezy Obraz slaví 30 let. A nemohla si dopřát lepší oslavu než premiéru26. 4. 2024 od 19 ...celý článek
Gravity & Other Myths spojí nový cirkus s technologiemi
Po úspěšném únorovém hostování Australanek A Good Catch s představením Casting Off uvidí diváci na konci dubna ...celý článek
Ježíš je na Tinderu poprvé v Česku
Městská divadla pražská uvedou v Komedii konceptuální dílo, které zvědavě zkoumá naši paralelní přítomnost ve ...celý článek
Časopis 18 - sekce
HUDBA
Bratři Karamazovi - Studený dříví
Bratři Karamazovi, jedinečná kapela, která dokázala podivuhodně skloubit víru, mystiku, bigbít, underground a celý článek
OPERA/ TANEC
Den otevřených dveří Tanečního centra Praha
Konzervatoř Taneční centrum Praha pořádá v pondělí 29. dubna 2024 od 14 do 17 hodin ve svém sídle v branickém celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Svatá Zdislava a Cesty víry
Znovuotevření baziliky sv. Vavřince a sv. Zdislavy v Jablonném v Podještědí
Přímý přenos slavnostní mše, kt celý článek