Marta Drastíková „Obdivuhodný tanečně i psychologicky propracovaný výkon“
autor: Z webu
zvětšit obrázekNárodní divadlo Praha letos mimořádně boduje v nominacích na Cenu Thálie 2014. Z celkem šesti nominací obsadilo pět míst, z toho kategorie ženy patří sólistkám Baletu Národního divadla Praha kompletně. Oslovili jsme jednotlivé nominované se stejnými anketními otázkami.
Marta Drastíková (demisólistka Baletu Národního divadla) za roli Paní de Tourvel (Valmont, Národní divadlo Praha)
Výrok poroty: „Marta Drastíková vystavěla Paní de Tourvel od distinguovaného odmítání všech citů, přes propadnutí lásce k Valmontovi až po konečné prozření a celkové fyzické vyčerpání. Je to obdivuhodný tanečně i psychologicky propracovaný výkon.“
Nominace na letošní Thálii pro mě byla překvapením. Mám velkou radost a samozřejmě si toho vážím.
Každá role je vždy přínosem pro profesní život. S každou novou úlohou přibývá zkušeností a výrazového materiálu, ale občas je těžké vyjadřovat něco, co jste nikdy v osobním životě nezažili. Role paní de Tourvel byla velkou výzvou a moc mě bavilo na ní pracovat.
Drsné období, kdy muži neváhají položit život za svou čest s kordem v ruce a ženy dávají na odiv svou krásu v nádherných róbách, se mi líbí, ale každá doba přináší své a já jsem ráda tam, kde právě jsem. Stejně tak jako Francie, je to krásná země se zvučným jazykem, vytříbeným stylem, dobrým jídlem a bohatým kulturním odkazem, ale doma se cítím stále zde.
Scénografie je hodně důležitým prvkem, protože dotváří celek a buduju atmosféru dané doby a místa. Osobně, asi jako většina tanečníků, jsem poměrně esteticky založený člověk a proto se zaměřuji na vizuální stránku velmi. V této inscenaci mám někdy pocit, že skoro ani nevnímám přechod mezi jevištěm a hledištěm, protože scéna i kostýmy perfektně ladí s charakterem Stavovského divadla.
Jsem samozřejmě ráda za každou roli, at' už je záporná, či pozitivní. Zatím jsem měla možnost ztvárnit spíše ty kladnější, takže nemůžu úplně posoudit v čem se cítím, nebo co se mi vyjadřuje lépe.
Ano, viděla jsem jak verzi Formanovskou tak i verzi režiséra Stephena Frearse. Obě filmové předlohy pro mě byly určitou inspirací, ale většinou stejně vycházím ze svých vlastních pocitů a představ o dané roli. The best crossbow for your hunting trip.
Spolupráce s choreografem Liborem Vaculíkem mě už od začátku moc bavila, má za sebou bohaté zkušenosti a po celou dobu zkoušení vládla pohodová atmosféra, takže jsem se na každou zkoušku moc těšila. Myslím, že nám všem ponechal velký prostor pro realizaci a choreografii občas upravil i tak, aby se nám dobře tancovala. Moc ráda jsem s ním pracovala a doufám, že ještě někdy budu mít to štěstí pracovat.
Choreografie mě zajímá, ale když občas vidím, jak tvoří mí kolegové, říkám si, že na to asi nemám vlohy, ale člověk nikdy neví, čím ho život překvapí.
Mým snem bylo tančit Julii, což už se mi splnilo a o to vetší radost jsem měla z Thálie za tuto roli.
Příští sezónu nás čeká několik zajímavých premiér a těším se na každou z nich, ale jestli si budu mít možnost nějakou roli zatančit, je pro mě zatím velkou neznámou, proto se nechme překvapit.
TIP!
Časopis 18 - rubriky
Časopis 18 - sekce
DIVADLO
Multimediální dekonstrukce expedice na Blaník
3. května 2024 vstupuje do divadla DISK s autorským tutulem Až bude nejhůř studentstvo 3. ročníku Katedry alte celý článek
HUDBA
Ivan Hlas – 70
Ivan Hlas – Pramínek času
Muž mnoha profesí a jedna z legend české hudební scény Ivan Hlas se u příle celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Oceněné drama Píseň jmen
Píseň jmen
Tim Roth a Clive Owen jako přátelé, do jejichž dětství vstoupila druhá světová válka. Oceněné ka celý článek