zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Emotivní divadlo

Jedním z hracích míst byla synagoga na Palmovce.

  

S ojedinělým divadelním projektem Divadla Husy na provázku z Brna, Divadla Archa Praha a sdružení Serpens Archa 2000 - divadlo v pohybu se mohli od středy 7. do neděle 11. června potkat Pražané v ulicích mezi Palmovkou, holešovickým pivovarem a divadlem Archa.

Autoři připravili pro diváky zajímavé divadlo plné emocí. V centru pozornosti celého divadelního projektu je scénický objekt archy, který podle koncepce Václava Špale zhotovil Petr Růžička. Archa nabízí azyl pro všechny, kteří cítí obavy z čehokoli.
Celý organizační tým připravil pro všechny nevšední zážitek. Celé antré započali poutníci, kteří se jakoby náhodou objevili mezi čekajícími diváky. Tato skupina herců zajišťovala plynulou organizaci při přesunech diváků.
Ke konci písně o Noemově Arše přišel Abrahám. Poklidný uliční zpěv a harmonikáře narušili rockoví hudebníci. Synagoga byla zpřístupněna divákům, kteří pohlíželi na "patinu" interiéru, jež doplňovaly televizní obrazovky s mediálními výkřiky.
Po záchraně Lota a stavbě Babylónu a věže se diváci prostřednictvím tramvají přesunuli do holešovického pivovaru. Další část představení přiblížila Noemovu domácnost, chaotické počátky stavby lodi. Nezapomenutelný prožitek nastal v momentě, kdy anděl sváděl boj s ďáblem. Zachránit se podařilo nejen zvířata, ale snad i tento svět.
V divadle Archa pokračovalo představení tanečním ztvárněním části nazvané Ráj v choreografii Jana Kodeta. Následovala činoherní část Kain a Ábel. Jediné slabé místo celehé projektu je pasáž Kaina a Ábela, která lacině končí výčtem válečných konfliktů a jejich obětí. Daleko působivější, a v souladu s celým ekologuickým podtextem projektu, by mohl být například výčet ekologických katastrof. Návrat do pivovaru, kde celý projekt vyvrcholil hudebněpěveckou performací na téma Stvoření světa.
Všichni zúčastnění se kladně zapsali do dějen moderního divadla, neboť se podařilo vytvořit rozsáhlý projekt, který se udržel pohromadě i přes nároky na zorganizování celé akce. Přesuny diváků v tramvajích vůbec nenarušili celkové vnímání hry. Divák měl možnost se aktivně zapojit a ve své podstatě se stal organickou součástí projektu. Herecká akce v těsném kontaktu s divákem měla vyšší účinek, daleko více se podílela ne evokaci prožitků. Těšíme se na modifikaci tohoto projektu v Brně a na další zajímavé projekty.

12.6.2000 JoMe | rubrika - Recenze

Časopis 17 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Recenze

Mefisto: bezvýznamná rozhodnutí s kořeny zla

Robert Mikluš (Mefisto)

Činohra Národního divadla Praha se vrací do Státní opery. Pod vedením režiséra Mariána Amslera vstupuje na jev ...celý článek



Časopis 17 - sekce

HUDBA

Levnější lístky na Brod 1995 jen do dubna

Aneta Langerová (Foto: Helena Kadlčíková)

Za necelé čtyři měsíce 17. srpna se v Českém Brodě uskuteční v pořadí 11. ročníku hudebního festivalu Brod 199 celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Literární tipy 18. týden

Vita a Virginia

Tajemství života KHM
Pátrání po nevyjasněných záhadách v životě básníka Karla Hynka Máchy (2010). Režie I. celý článek

další články...