Birgitt Fischer má zaostřeno
autor: archiv
zvětšit obrázekV Galerii UFFO bude představena tvorba německé umělkyně Birgitt Fischer, která se narodila v německém Offenburgu. AUTOFOKUS, tak nazvala absolventka pražské Akademie výtvarných umění svou výstavu, která bude slavnostně zahájena v úterý 4. dubna v 18 hodin za účasti autorky. Hudební produkce se ujme skupina Sband ve složení: Karel Čapek, Radek Mikeš a Jan Růžička.
„Birgitt Fischer absolvovala v roce 2014 magisterské studium na AVU v Praze v ateliéru profesora Milana Knížáka“, představuje autorku ředitel UFFA Libor Kasík. Ve svých geometrických, živě barevných obrazech, působících téměř jako komiksy, se opakovaně zabývá vnějším světem, prostředím, jež ji obklopuje, a hledáním vlastní identity. Jako základ jejích prací slouží různé druhy optických rastrů, v nichž vidí možný způsob zachycování reality. Prostřednictvím základních geometrických tvarů vytváří nové znaky a symboly, jež skládá jako stavebnice a leporela, částečně je doplňuje textem. Zobrazuje také sebe sama v autoportrétech, vybavených ironií a jemným humorem.
Obrazy jsou realizovány v sériích s náměty inspirovanými jižním Německem a pobytem v České republice. Dává v nich nahlédnout do svého autentického způsobu myšlení.
Na výstavě nazvané AUTOFOKUS prezentuje Birgitt Fischer obrazy větších a menších formátů, také několik prostorových plastik, objektů. Díla zastoupená na výstavě vznikala v průběhu posledních čtyř let.
„Malířskou část výstavy tvoří vybrané obrazy z diplomové práce, jedná se o cykly nazvané „Heimatinspiration“ a „Autoportréty“. Právě tehdy se zrodila myšlenka postulovat schematické geometrické vyjádření autorčiny figury v přesných proporcích“, popisuje tvorbu Milan Perič asistent v ateliéru profesora Milana Knížáka. Birgitt Fischer nazvala tento svůj geometrický kánon Bodulor.
„Jedná se o parafrázi systému, který vymyslel Le Corbusier a definoval ho jako soubor harmonických proporcí lidské figury, univerzálně aplikovatelný pro architekturu a mechaniku. Princip Boduloru je demonstrován na stejnojmenném obrazu a s humornou nadsázkou a sebeironií funguje jako nezaměnitelný spojující element, snad ve všech jejích dalších uměleckých výstupech, včetně videí a performancí.“, dodává Milan Perič.
Birgitt ve svých obrazech glosuje i přítomné aktuální dění a vyjadřuje se k němu.
Obrazy se stávají záznamem v deníku. Jak už název výstavy napovídá, má pro autorku pozorování a sebenahlížení stále větší přitažlivost a význam. Autofokus můžeme chápat jako automatické zaměření - AF nebo také s jistou mírou tolerance jako autozaměření, pozorování sama sebe. Birgitt používá obě možnosti, nemíří však narcistní muškou, ale pokouší se o analýzu své osobnosti ve vztahu k bytí a času.
Časopis 18 - rubriky
Články v rubrice - Výstavy
Fotografie Miloše Budíka v Praze
Muzeum města Prahy navazuje na výstavu Muzea města Brna Miloš Budík – Jsem fotograf, a představí hlavním ...celý článek
Časopis 18 - sekce
DIVADLO
Nejbližší: přijmout změny vyžaduje odvahu
Činoherní klub Praha uvádí v české premiéře divadelní hru NEJBLIŽŠÍ amerického dramatika Joshuy Harmona. Tato celý článek
HUDBA
Litava Park nabídne hvězdný line-up
Krásné místo kousek od Brna, město Bučovice, již podruhé zve na víkend plný skvělé hudby. Dvoudenní festival L celý článek
OPERA/ TANEC
Z první řady: Rusalka z Toulouse
A. Dvořák: Rusalka z Toulouse
Lyrická pohádka o třech dějstvích na libreto J. Kvapila v podání souboru Théa celý článek