zvláštní poděkování
Quantcom.cz

NETHOVOR - detail

Adéla

STODOLOVÁ

Adéla STODOLOVÁ

Adéla STODOLOVÁ - kompletní životopis...

 


Záznam NetHovoru 19.1.2005


* Milá Adélo, vítáme Vás u on-line rozhovoru, byť je venku zima, věřím, že s Vámi to bude super. Můžete prozradit, co Vás dnes ještě čeká? Jaký byl Váš den? Redakce

Můj den začal zkouškou v Divadle Archa, kde za mě přezkušuje Zuzana Onufráková v roli Virginie v představení Nickname, protože čekám miminko.

* Adélko, kdy jste se seznámila s tancem? Jana

Bylo mi 10 let. Šla jsem z dramatického kroužku za mamkou do kavárny, kde měla schůzku s Miladou Ježkovou, vedoucí taneční skupiny. V kavárně hrála muzika a já jsem si na ni tancovala. Milada se mě zeptala, jestli nechci k ní chodit tancovat, že mám rytmus v těle. Tak to začalo a bylo to krušné. Chodila jsem s 18ti letýma holkama a uměla jsem úplný prd.

* Kdy a kde budeme moci vidět představení Všechny jediná? V únoru prý má být derniéra. Kristi

2. a 3. února divadlo Alfred ve dvoře od 20.00 a potom možná někde mimo Prahu. V Alfredu je to jen pražská derniéra.

* Kamarádka mi po představení Lidumor říkala, že vás už zná z Romea a Julie v Rokoku. Tvrdil jsem jí, že to hrála Lucie Vondráčková, ale ona skálopevně trvala na svém. Viděla to sice hodně dávno, ale prý jste to určitě byla Vy, což si doma ověřila ve svých poznámkách. Zajímalo by mě, kolikrát jste v této docela známé inscenaci asi hrála a proč vlastně jste roli alternovala, když L.V. těhotná nebyla? Vzpomínáte na to představení ráda? Pavel

Dělala jsem na tuhle roli konkurz do Rokoka a po měsíci zkoušení přizval režisér ještě Lucii Vondráčkovou. Že prý je to dobrý nápad. A tak jsme se alternovaly asi tři roky, až jsem po hádce s režisérem Zdeňkem Potužilem z divadla odešla. Štvalo mě, že hraju jen dopolední představení, protože nemám tak slavné jméno. Nevzpomínám na to představení ráda, ale na kolegy hodně. Byla to dobrá parta.

* Viděla jsem obě Vaše autorské představení, Všechna jediná a It's so lovely, že? a velmi mě upoutalo u obou výtvarné řešení scény. S kým jste na těchto projektech spolupracovala?

Na obou projektech jsem spolupracovala s René Dubovským. Známe se z amatérského divadla Aha!, kde dělá scénu k většině představení. První spolupráce byla na projektu Devět životů. Mimo jiné je umělecký řezbář a hodně pracuje s kovem.

* Pocházíte z umělecké rodiny. Uvažovala jste v mládí o jiném povolání?

Všichni v rodině jsou výtvarníci. Jako dítě jsem chtěla být učitelka a později slavná choreografka módních přehlídek, což mě asi už nepotká.

* Mohla bys dělat choreografii klasického baletu? Ivana z Mělníka

Asi ne. Nemám takovou klasickou taneční průpravu. Spíš jsem studovala moderní tanec. To co bych s nima udělala, by bylo pro ně asi hodně avantgardní a nejspíš by mě nepřijali.

* Máš ráda konkurzy? Chodíš na ně?

Nedávno jsem se na jednom vyloženě ztrapnila. Nemám ráda to prostředí, bílý prostor, kamera a režisér, kde se máš cítit uvolněně a přirozeně, jen tak zazpívat písničku a zatancovat. Vždycky jsem prkenná a v křeči. Když nejde do tuhýho s penězma, vyhýbám se jim.

* Zaznamenáváš si pohyby na video? Pavla

Všechny představení na video zaznamenávám. Je těžký si všechno zapamatovat, když člověk hraje to představení třeba jen dvakrát do měsíce. Nebo je měsíc pauza.

* Jak došlo k vaší spolupráci s Divadlem Archa?

Skutři (režijní tandem Skutr) viděli moje představení Všechna jediná a 1203 v Divadle Ypsilon a požádali mě o spolupráci. A já s tím, že nevím, co je chat, jsem do to ho šla.

* Máš nějaký taneční vzor? Klárka

Líbí se mi práce skupiny DV8 a Ultima Vez.

* Ahoj, hlásím se na Duncan Centre, je to dobrá škola? 17.ledna dělám talentovky. Andrei

Je to velmi kvalitní škola s širokou nabídkou moderních tanečních technik, ale připrav se na dryl od rána do večera. Což jsem ocenila až po vysoký škole. Člověk si uvědomí, že víc vydrží a je na víc věcí připravenej v profesionálním světě. A taky člověk nevyjde ze školy uplně blbej, protože jsem měli i hodně teorie - jako latinu, anatomii, atd.

* Kdy jsi se poprvé v životě ocitla v divadle? Pavla

Poprvé jsem stála na jevišti ve 12 letech se skupinou MJ studio, tančila jsem charleston v proužkovaných šatech s volánkem. Muselo mi to slušet.

* Adélko, která z těch řady rolí, které jsi dodnes tančila, byla pro Tebe nejobtížnější? Radka

Asi sólové představení Všechna jediná. Je pro mě vždycky náročný utáhnout pozornost publika 50 minut tak, aby šli se mnou a nepřestalo je to nudit. Je to velký výdej energie.

* Dá se pohybem, tancem, mimikou, gesty, dobře popsat charakter nějaké postavy? Nenarážíš na hranice ve vyjadřovacích prostředcích pohybu? Není v tomto smyslu slovo, ať už zpívané či mluvené, výstižnější? Zdeno

Slovu se nevyhýbám, ale zatím mi nechybí. Někdy mi vážně připadá zbytečný. Dopopíše totiž to, co vyjadřuješ pohybem, takže divák nemusí používat fantazii a nenajde si za tím gestem jiný význam.

Nethovor

* Adélko, tancujete si doma? :) Aleš

Tancuju, mluvím jakože francouzsky a anglicky, ve vaně si zpívám, takže jsem většinou doma pro srandu.

* Jak se těšíš na mimino? Už máte s Jirkou vybrané jméno?

Už se na toho prcka nemůžu dočkat. Holčičí jméno vybraný máme, byla by to Viktorka, a o klučičí se hádáme. Líbí se nám Kristián, ale všichni nám to vyvracej.

* Na co se momentálně těšíš? Marcela

Na miminko!!!

* Hraješ taky v Lidumorovi, myslím náctiletou dcerušku, jak na tebe působí text celé hry? Zdravím Divadlo Komedie. Jan

Ze začátku mě nedělal text problém, tím že je přisprostlej. Ale pak jsem v něm našla smysl, furt mi leží v hlavě věta: Jen bolest je na člověku veliká.

* Která divadelní inscenace nebo který projekt v Česku vás nejvíce v poslední době zaujal? (Kromě těch Tvých..) Nikos

Poslední představení DV8: Just for show.

* Máte už rozhodnuto, kterým směrem budete pokračovat, až přijde jednou Vaše poslední představení?

Chtěla bych učit, nebo se na práci vyprdnu a budu cestovat.

* Jak se ti hrálo ve Venezuele, jaký je tam zájem o tanec? Dominika

Publikum bylo mnohem spontánější, než na jaký jsme v Evropě zvyklý. Jsou jako děti. Pohyb všeobecně jako národ milujou, všude hraje salsa, cítíš vůni pralesa, je horko... Navrhli jsme, že bych tam mohla dělat pohybovej workshop a zájem byl veliký.

* Přiblížilo se období předávání rozmanitých cen za uplynulý rok. Aspirujete na nějaké taneční ocenění? Nebo Ti stačí , co už máš... Tomáš

Nominovaná na žádnou cenu nejsem, ale vždycky nějaká potěší. Tak si musím počkat.

* Jak se Ti chatuje jako paní psycholožce? Kdy máte další reprízy? Dark

Reprízy jsou 25., 27. a 31. ledna. Ráda si na psycholožku hraju, ale v reálu bych na ni neměla. Určitě bych vždycky šlápla do vosího hnízka. Jsem hrozně hrrr.

* Adélko, jak vznikají tvoje choreografie, co je dřív hudba nebo pohyb? Lenna

jak kdy, někdy mě inspiruje melodie a hned vymyslím pohyb a potom cítím zase emoci fyzickou a snažím se hledat jakou hudbou ji podpořit.

* Vážená Adélo, mnohokrát děkujeme za setkání s Vámi. Přejeme všechno nej v novém roce 2005 ... skvělé pracovní příležitosti a hodně osobního štěstí a radosti pro Vás tři (nebo čtyři...). Vaše slovo závěrem? Redakce

Děkuji redakci za krásnou hodinku a kdyby bylo třeba mých slov v budoucích letech, ráda přikvačím. Pa

NETHOVORY - již 778

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

leden 2005

Martin ŽÁK

12.1.2005
Martin
ŽÁK

Dušan SITEK

19.1.2005
Dušan
SITEK

 

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Záznam NetHovoru z 25.8.2020 - Jan CINA

* Vážený Honzo, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl nebo ještě bude Váš dnešní den, a jak se kamarádíte s Internetem. Redakce

Dobrý den. Den je slunný a celkem rozlítaný. právě jsem doletěl.

* Dobré odpoledne, co vás vedlo ke spolupráci s FOK? Máte rád symfonickou hudbu a zvuk? Věra

Dobré odpoledne i Vám. Ke spolupráci mě přivedlo samotné FOK, které mě oslovilo. A pak má vášeň pro téměř jakoukoli hudbu.

* Proč, by podle Vás, měl člověk přijít na koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK? Radek

Protože to je pokaždé jedinečný a dechberoucí zážitek.

Jan CINA - celý NetHovor