NETHOVOR - detail
Daniel
BAMBAS
* 1980
Uherské Hradiště
ČR
Narodil se roku 1980 v Uherském Hradišti. Od dvou let žil v Českých Budějovicích. Kde absolvoval Česko-anglické gymnázium. Absolvent činoherního herectví na DAMU. Studoval u Borise Rösnera. Účinkoval v Divadle bez Zábradlí – CIKÁNI JDOU DO NEBE. Dále hostoval v Divadle pod Palmovkou. V Divadle na Vinohradech poprvé hrál Lennoxe v MACBETHOVI (režie L. Bělohradská) v roce 2004. Následovala nabídka na angažmá, ve kterém působí dodnes.
Daniel BAMBAS - kompletní životopis...
Záznam NetHovoru 7.3.2011
* Vážený Dane, vítáme Vás při setkání se čtenáři našeho portálu. Můžete přiblížit jaký byl Váš dnešní den. Či co Vás ještě čeká. Redakce
Dobrý den všem, dneska mám první den bez zkoušky po prvním představení inscenace Caesar. Byl jsem si zacvičit a stihl jsem dostat pokutu za parkování. Večer nehraju, tak si rád odpočinu.
* S kým jste byl v ročníku na DAMU? Jak na tu dobu vzpomínáte? Hana
Například se svým kolegou Pavlem Baťkem, členkou činohry Národního divadla Magdou Borovou či Zuzanou Kajnarovou z Městských divadel pražských. A také s Veronikou Týcovou, Zuzanou Onufrákovou, Lindou Burmeister, Mirkem Hrabětem a Petrem Rakušanem. Vzpomínám na tu dobu opravdu moc rád. Měli jsme vyjímečné pedagogy v čele s Borisem Rösnerem a Evou Salzmannovou. Během těch čtyř let si nevzpomenu na jediný negativní zážitek.
* Vzpomenete si, kdy jste poprvé vstoupil na jeviště? Věra
Myslím, že mi bylo tak pět let a šlo o inscenaci Strakonického dudáka na Otáčivém hledišti v Českém Krumlově.
* V pátek se uskutečnilo první představení Caesera, jak jste spokojen s jeho výsledkem?
Byla to tak intenzivní a poctivá práce, že se její výsledek, podle mne, musí pozitivně projevit. U takto náročného textu s prvním představením samozřejmě nic nekončí. Těším se na reprízy i na oficiální premiéru. Věřím, že máme dobře našlápnuto, a najdeme si svého diváka.
* Jak hrajete v Caesarovi s holýma nohama (myslím všichni chlapi), vypadá to dost divně. Jak se v tom římském kostýmu cítíte? Pavel, Praha 1
Chápu, že v závalu "moderních" inscenací je výprava našeho Caesara překvapivá a nezvyklá. Nicméně holé nohy k antice patří a i když nám všem chvíli trvalo, než jsme si na tógy zvykly, tak ve výsledku jsou historizující kostýmy pro herecký projev inspirativní.
* V jakém okamžiku herec pozná, že se představení povede či povedlo? První čtená zkouška, generálka, premiéra? Jaké představení v DnV, ve kterém jste hrál, se přes očekávání nepovedlo a naopak?
Nejsem typ herce ani člověka, který by oplýval velkou suverenitou. Úspěch je v divadle vždycky dost relativní pojem. Pro mě jsou zásadní reakce tzv. obyčejných diváků a mých nejbližších. Reakce kritiky pro mě ve většině případů bohužel není směrodatná. Také věřím v nějaký instinkt a pocit, který na jevišti při daném představení mám. K druhé části otázky - zažil jsem už v angažmá DnV několik inscenací, které se podle mne minuly v nejrůznějších ohledech, ale můj osobní herecký pocit není určující. Divácký vkus je nevyzpytatelný a některé z těchto inscenací se na repertoáru udržely poměrně dlouho.
* V jakém jste se narodil znamení? Věříte na to, že znamení narození ovlivňuje celý život? Martina, Liberec
Jsem Beran. Nicméně v ascendentu Vah a to velmi vystihuje mojí osobnost. Když už se pro něco rozhodnu, umím být velmi tvrdohlavý, ale fáze rozhodování mi většinou trvá déle.
* Má podle vás v současné době smysl stálé angažmá v divadle? Proč někteří herci v souboru DnV nedostávají v podstatě žádné šance? Vás by bavilo hrát 3. číšníka?
Divadlo je poměrně kruté. Spravedlnost není slovo, které se s ním pojí. Také je podstatné, že ani v divadle si nejsou všichni rovni. Já sám vím, jaké to je hrát role typu třetího číšníka, a jsem za tu zkušenost dost vděčný. Záleží na každém do jaké míry je ochoten snášet tzv. službu divadlu. Tohle jsou velmi citlivé věci a otázka o šancích by měla být směřována někomu jinému. Co se týče stálého angažmá, jsem rád, že právě do tohoto souboru patřím a nemůžu si stěžovat na nedostatek příležitostí na takto exponované scéně jakou Divadlo na Vinohradech bezesporu je.
* Jste vyloženě romantický typ. Zahrál jste si někdy prince? Hanka, Tábor
Nezahrál. Obávám se, že role mladých králů jsou už za rohem. :-)
* Je dnes pro herce čest, že je ve Vinohradském divadle, nebo už to tolik nefunguje? Aleš - Jihlava
Budu mluvit za sebe. Pro mě to je veliká čest. A říkám to i s vědomím negativních aspektů. Být obklopen tolika hereckými osobnostmi byl sen, který se mi splnil a stojí za to za něj bojovat, i když se zrovna nedaří podle představ.
* Vinohradský Vojcek byl přijímán dosti kontroverzně. Jan jste se v této na toto divadlo dosti neobvyklé inscenaci cítil Vy? Vyhovoval Vám tento tvar, nebo to nebyla Vaše parketa? Ivan
Myslím si, že Vojcek zkrátka chtěl být kontroverzní a to se mu povedlo. Moje role ve Vojckovi byla velmi okleštěna a tak jsem sám sebe vnímal jako určitou barvu potřebnou pro představy režiséra. Uvědomoval jsem si, že je v inscenaci spoustu výborných výkonů a těm jsem chtěl "sloužit". Nicméně můj osobní pocit bych přirovnal k jakémusi klipu bez začátku a konce. Myslím si, že jsem jako herec velmi otevřený a rád se nechám vést, pokud vím proč, odkud a kam. Vojcek mi tento prostor neposkytl. Ale myslím si, že je moc dobře, že se na jevišti DnV objevil. Taky bych rád napsal, že já osobně nevidím důvod "bořit" zlaté portály. Připadá mi mnohem těžší a smysluplnější snažit se s nimi soužít.
* Co byste řekl o svém um. šéfovi M. Stropnickém? Jaký je jako šéf? Jaký je jako režisér? Díky za odpověď. Anka
Mezi Martinem Stropnickým a mnou existuje naprosto normální komunikace, takže mu nemusím nic vzkazovat. Velmi rád s ním jako s režisérem pracuji, což se mi při Caesarovi opět potvrdilo.
* Prý rád hrajete stolní hry. Nejraději prý Člověče, nezlob se s obrázky? Jak tomu mám rozumět...neumíte počítat? S pozdravem Lucie
Milá Lucie, s matematikou jsem měl vždy velké problémy. Naštěstí jsem v angažmá narazil na podobně postižené kolegy. Jedna z nich a shodou okolností Lucie, že by shoda jmen? :?), zanesla do divadla velmi půvabnou a infantilní hru, které se občas s chutí věnujeme. V zápalu hry padnou i ostřejší výrazy. Ať žije koťátko!!!
* Jak se vám hraje Brutus? Jirka
Brutus je velký dar i závazek. Hraje se mi moc dobře a zároveň moc těžce. Jak už jsem psal, těším se na reprízy.
* Jaký design, jaké doby, nebo jakého designéra máš rád? Patrik
O design se docela zajímám a líbí se mi kombinace starých a moderních kusů. Nemám rád sterilitu ale například kombinace starožitného stolu a plastových židlí od Kartella mě baví. Snad jsem dost napověděl.
* Donaha je dobrý! Kolikrát už jste to hráli? Lukáš
Díky moc. Tuším, že se blížíme ke 150. repríze a nemíníme zatím pověsit tanga na hřebík. :-)
* Dobrý den, slyšeli jsme, že Skleněný zvěřinec už měl bohužel derniéru, uvidíme Vás opět na jevišti spolu s paní Bambasovou? Beránkovi
Skleněný zvěřinec musel skončit kvůli právům. Bylo to pro nás oba ale krásné setkání a já vážně věřím, že s mámou ještě něco spácháme. Je to vyjímečná herečka.
* Zahrál jste si někdy s maminkou na jevišti? Jana
Jak už jsem psal - ve Skleněném zvěřinci. Mám v hlavě jeden nápad na další inscenaci s mámou, ale nechci to zakřiknout. Jinak vřele doporučuju inscenaci Slepice v Jihočeském divadle,kde máma září. Vůbec mám pocit, že Jihočeské divadlo stále více potvrzuje své kvality.
* Líbilo se Vám představení Tranzit?
Moc se mi líbily herecké výkony mých kolegů a Štěpán Pácl je výborný režisér. Těším se na setkání s ním. Co se týče samotného textu, neoslovil mě.
* Dobrý den, ráda bych Vás v divadle vídala v takových rolích jako je Brutus. Krásný zážitek! Co pro Vás chystají? Přeju hodně štěstí! Ivana
Milá Ivano, děkuju moc! V nejbližší době mě čeká zkoušení s Vladimírem Morávkem a v zápětí se Štěpánem Páclem. Co pro mě v divadle chystají dále, netuším. Ale věřím, že se mám na co těšit.
* Ve Skleněném zvěřinci partneříte s paní Bambasovou a hrajete komplikovaný a napjatý vztah matky a syna. Myslíte, že je v tomto případě v něčem výhoda, že jste ve vztahu matka a syn i v reálném životě? Nebo se to hrálo obtížněji?
Určitě je to výhoda. Ostatně obsazení bylo záměrem. S mámou na sobě navzájem poznáme každou faleš a zároveň určité věci fungují podprahově, aniž bychom je museli hrát. Nicméně náš skutečný vztah s tím divadelním opravdu nesouvisí. V tomto ohledu to byla herecká práce jako každá jiná.
* Zpíváte rád? Tom
Zpívám moc rád a k muzikálu mám velmi kladný vztah. Zároveň mám však velmi jasnou představu o kritériích, které pro mě muzikál musí splňovat.
* Prý rád cestujete. Kde jste byl nejdál. A kde se vám nejvíc líbilo? Miluše, Ostrava
Asi Vás zklamu, ale nejdál jsem byl pouze na Krétě, nicméně cestování miluju, je ohromně inspirativní a mou oblíbenou destinací je Anglie a Londýn. Tam rád zajdu i do divadla. Byl to vždycky obrovský zážitek.
* Existuje mezi mladými kolegy ve vašem divadle řevnivost?
Je rozdíl mezi řevnivostí a kolegy, kteří Vás motivují k lepším výkonům. V našem případě se rozhodně jedná o to druhé.
* Už jsem vás dlouho neviděla v televizi? A přitom jste před pár lety hodně hrál v seriálech. Nejsou nabídky nebo je odmítáte? Alena, Brno
Myslím, že je dobře, že si po té intenzivní masáži od mě diváci trochu odpočinuli. V mezidobí jsem natočil velmi hezký scénář Lucie Konášové SAMA V ČASE NORMÁLNOSTI pro ČT, který čeká na uvedení. A objevím se v Kriminálce Anděl. Opravdu nejsem v pozici, abych mohl houfně odmítat nabídky. Říká se, že na existenci v divadle si musíte vydělat, a je to tak. Což neznamená, že beru všechno. :-)
* Dane, herecká profese je často skutečná řehole. Kdyby Ti bylo znovu patnáct a měl jsi možnost rozhodnout se znovu a jinak, zvolil bys zase herectví? Petr
Rozhodoval jsem se později a neměnil bych.
* Vážený Dane, děkujeme za velmi příjemný podvečer. Vaše slovo závěrem… Díky. Redakce
Děkuju všem za otázky a za zájem a portálu Scena.cz za pozvání. Budu se těšit na setkání v divadle. Milí diváci, potřebujeme Vás! Krásný večer.
TIP!
NETHOVORY - již 778
VYHLEDÁVÁNÍ - podle data
201020112012201320142015201620172018201920202021
202220232024
říjen 2000
11.10.2000
Vlastimil
HARAPES
18.10.2000
Adela
GÁBOROVÁ
25.10.2000
Jakub
ŠPALEK
Záznam NetHovoru z 25.8.2020 - Jan CINA
* Vážený Honzo, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl nebo ještě bude Váš dnešní den, a jak se kamarádíte s Internetem. Redakce
Dobrý den. Den je slunný a celkem rozlítaný. právě jsem doletěl.
* Dobré odpoledne, co vás vedlo ke spolupráci s FOK? Máte rád symfonickou hudbu a zvuk? Věra
Dobré odpoledne i Vám. Ke spolupráci mě přivedlo samotné FOK, které mě oslovilo. A pak má vášeň pro téměř jakoukoli hudbu.
* Proč, by podle Vás, měl člověk přijít na koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK? Radek
Protože to je pokaždé jedinečný a dechberoucí zážitek.