zvláštní poděkování
Quantcom.cz

NETHOVOR - detail

Josef

FRUČEK

Josef FRUČEK

* 1975

Praha

ČR

Josef Fruček společně s řeckou choreografkou a tanečnicí Lindou Kapetanea uvedou na počátku června na scéně Archy světovou premiéru své společné choreografie Sudden Showers of Silence. Choreografii sami tvůrci označují za padesátiminutový zápas na scéně. Představení vzniká v koprodukci Divadla Archa a souboru Ultima Vez.

Josef FRUČEK - kompletní životopis...

 


Záznam NetHovoru 30.5.2007


* Dobrý den, po Slovensku, Řecku, Belgii a dalších evropských městech Vás vítáme u NetHovoru z pražského divadla Archa. Pár dní před premiérou projektu Sudden Showers of Silence, dalo by se říci, hektické dny. Můžete přiblížit, jaký byl váš dnešní den ve skutečnosti? Redkace

Den je opravdu hekticky.prave jsme dorazili z letiste na ceste z athen, kde jsme se venovali priprave predstaveni

* Tančil jsi už někdy před kamerou (ve filmu, v televizi)? Jano

S Ultimou.Wim Vandekeybus zpravidla toci svoje choreografie i jako filmy a to je vyborna prace.Takhle jsme tocili napr Blush

* Do souboru Ultima Vez jsi se dostal přes konkurz?

Ne Wim me uz znal z drivejska, kdy jsem ucil v Belgii a hraj vlastni predstaveni a on me pak pozval ke spolupraci na predstaveni Blush

* Jak začala spolupráce s řeckou choreografkou a tanečnicí Lindou Kapetanea? Dana

My jsme zacali pracovat uz v Ultime na malem duetu k otevreni vlamskeho kralovkseho divadla. Wim nas vzdycky daval dohromady a rikal, ze Linda je jedina tanecnice, ktera se mnou muze tancovat, protoze ji jako jedinou neznicim :)

* Chtěl jsi dělat balet od malička? Pavel, Budějice

Ja jsem tanec vubec nestudoval. Delal jsem herectvi a bojove umeni a zda se, ze diky tomu jsem dostal i hodne nabidek k praci, protoze to je dost vyjimecna kombinace :)

* Jak dlouho se už choreografii věnujete? Ajen

Od skončení studií na VSMU v Bratislave, od 22 let

* Jaké byly Vaše první taneční zkušenosti a jak jste se dostal k tanci? Co Vás přivedlo k práci choreografa? Alex

K prvnim choreografiim jsem se dostal hlavne proto, ze jsem touzil po samostatnosti, chtel jsem vyjadrit vic, nez dovoluje samotne divadlo. V tanci je podle me herec "vic pouzity", a to nejen na urovni techniky

* Pepo, dovedete si představit život bez tance? Lída

nedokazu si predstavit zivot bez pohybu :) u me je to spis laska k pohybu, rad se hybu, tanec ma mnoho podob, ja to vnimam celkove jako lasku k pohybu

* ahoj jozko, srdecne Ta pozdravujem a som velmi rad, ze Ta tu vidim,lebo to tak ma byt...ale to vies Ty sam najlepsie, ako je to s tymi vecami nadzemskymi:-) drzim Ti palce a uprimne fandim do buducnosti. vela sily a pozitivnej emocie. ahoj.dodo gombar

vyborne, dakujem velmi pekne!som rad ze ta tu uvidim!

* Bolo jednoduchšie pripravovať predstavenie v Aténach ako v Prahe, kde sa bude hrávať? jaja

to uz je soucast okolnosti, da se pripravovat kdekoli.Ale tentokrat byly Atheny velmi dobra volba, meli jsme uzasnou podporu v zazemi i od tymu

* Využívate vo svojej najnovšej choreografii aj prvky čínskych bojových umení, ktorým sa popri tanci tiež venujete? Bubo

ano, asi 40-50% choreografie je inspirovane bojovymi umenimi

* Dočetla jsem se, že praktikuješ čínská bojová umění - spojení boje a umění mi připadá absurdní... Jak to vidíš ty? Hani

Bojove umeni neznamena bojovat proti nekomu, znamena to spis kultivovani sebe sama, v recku by to nazvali kalokagathia.ten bojovy prvek je spis komunikacni kanal, ale v bojovych umenich rozhodne ne dominantni, to je spis zkresleny pohled.je to boj se sebou samym

* Sledujete Bailando, máte rád klasické tance? Nela

z nekterych z techto soutezi nas kontaktovali, abycho mjim udelali workshop, ale to byla cela komunikace. A tanec mam rad, podle me neni zadny styl tance menecennejsi

* Na VŠMU jsi získal doktorát, to jsi musel zpívat nebo jsi zpracovával nějaké teoretické téma?

delal jsem aplikaci netradicnich vyukovych postupu do vyuky tance, i trochu ta bojova umeni, ale zpivat jsem nemusel, zajimal me spis hlas - kriceni, mluveni v pianu a podobne

* Pracuješ většinou s profesionálními tanečníky nebo s amatérskou veřejností? Dejna

na workshopech pracuju i s amaterskou verejnosti a to jsou ti nejvdecnejsi divaci. s profesionaly je to tezsi, ale je to zase daleko vetsi vyzva

Nethovor

* Pepo, jak se odreagováváte od pohybu? :) Lenka

pohybem :) opravdu

* Prepačte, že sa ešte vratim k odpovedi, ktoru ste mi dali. Mohli by ste napísať trochu viac o tom, aké prvky v tých bojových umení sa v tanci dajú použiť, resp. aké používate vy? Je to veľmi zaujímavá téma, dúfam, že nielen pre mňa. Bubo

Da se pouzit jakykoli styl.ale musi zustat jen inspiraci, pokud zustane samotne bojove umeni, tak nema podle me na jevisti co hledat. Ale to bojove umeni je jako balet.A jaka konkretne pouzivam, to si necham v tajnosti. A co se tyce nasi nove choreografie, tak ta samozrejme nebyla vytvorena jen mnou , ale take Lindou, ktera je povazovana za jednu z technuicky nejlepsich tanecnic a vysledem je kombinaci a dialogem nas dvou a ostatnich clenu tymu

* Mají na tebe vliv reakce obecenstva? Kde jsi zažil nejsilnější kontakt s publikem? Martina, Brno

Vždy je kontakt s publikem silný, je dobrá negativní i pozitivní reakce, obě představení posouvají, pozitivní je samozřejmě příjemnější, ale s oběma se musí pracovat

* Pepo, je nějaký rozdíl mezi českými a zahraničními tanečníky? ) Tonny

žádný. jsou stejně kvalitní jako zahraniční tanečníci

* Prečo ničíte tanečné partnerky? Rád okolo seba kopete? Gita, Bl

Tak se to nějak stalo. Jsem o 30cm větší a o 30 kilo těžší, tak jim asi připradalo, že jsem pro ně nebezpečný

* Jak se podle tebe dívají v zahraničí na české tanečníky? Sára, Jihlava

Když se čeští tanečníci dostanou do zahraničí, tak skutečně nijak nezaostávají za jinými

* Kolik času trávíš na trénincích a zkouškách? Petr

okolo osmi, devíti hodin denně

* Podľa dostupných ifnormácií o vás máte skončený tanec a spev. To indikuje domnienku, že ste sa chcel venovať aj hudobnému divadlu. Hrávate alebo ste hrali v nejakých muzikáloch? Gajo

já jsem studoval herectví, hraní v muzikálech mě nikdy nelákalo, tam je dramaturgie jasná a já jsem chtěl více svobody v tvorbě

* Prožíváš při premiéře nebo při ostatních představeních trému? Hanka, Karlín

samozřejmě, velkou, to patří k tomu. Mám to rád

* Co mají podle tebe pohyb a zpěv společného?

vibrace a změnu

* Pepo, za zdar představení má větší míru zodpovědnosti podle tebe tanečník nebo choreograf? Petr

Je to týmová práce. Choreograf má zodpovědnost za celek, ale pokud každá jeho buňka nebude správně fungovat, nebude správně naladěná, tak ten celek nebude dobře znít

* Jak došlo ke spolupráci Divadla Archa a souboru Ultima Vez? Dan

Jirka Sulženko z Archy odpovídá: Archa spolupracuje s Ultimou už víc než deset let, uváděli jsme většinu z jejich představení, naposled loni na podzim představení Zrcadlo. Koprodukce představení Jozefa Fručka je tak jen logické pokračování velmi blízkého vztahu

* Vážený Josefe, moc děkujeme za příjemné setkání s Vámi. Přejeme Vašemu projektu Sudden Showers of Silence hodně zdaru. Vaše slovo závěrem? Redakce

Moc děkuju za rozhovor a spoustu otázek. a těším se na setkání v Arše!

NETHOVORY - již 778

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

červenec 2003

 

reklama

Hráči (Činoherní klub)

Záznam NetHovoru z 25.8.2020 - Jan CINA

* Vážený Honzo, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl nebo ještě bude Váš dnešní den, a jak se kamarádíte s Internetem. Redakce

Dobrý den. Den je slunný a celkem rozlítaný. právě jsem doletěl.

* Dobré odpoledne, co vás vedlo ke spolupráci s FOK? Máte rád symfonickou hudbu a zvuk? Věra

Dobré odpoledne i Vám. Ke spolupráci mě přivedlo samotné FOK, které mě oslovilo. A pak má vášeň pro téměř jakoukoli hudbu.

* Proč, by podle Vás, měl člověk přijít na koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK? Radek

Protože to je pokaždé jedinečný a dechberoucí zážitek.

Jan CINA - celý NetHovor