Libor Veselý vystavuje v Brně
autor: Z webu
zvětšit obrázekGalerie Kunštátské Trojky, Dům pánů z Kunštátu, Dominikánská 9, Brno, pořádá výstavu obrazů Libora Veselého. Jde o cyklus parafrází na Tizianův obraz Apollo trestá Marsya, z obrazárny kroměřížského zámku. Libor Veselý se pokouší s tímto mimořádným dílem vyrovnat ve světle dnešní doby. Výstava potrvá do 23. října 2008.
TIZIANO VECELLIO (1488-1576) byl dominantní postavou benátského umění 16.století . Obraz Apollo trestá Marsya je mimořádné dílo, které umělec vytvořil jako 90ti letý, pracoval na něm až do své smrti. Jeho mimořádná kompozice a barevnost daleko přesahuje vše, co bylo v té době vytvořeno. Námět pochází z řecké mytologie, zobrazuje stahování z kůže po prohraném souboji ve hře na lyru.
Libor Veselý (1977) je autorem, jehož dílo se pravidelně objevuje ve výstavních prostorách galerií, což je fakt, který potvrzuje kontinuitu a stálost jeho tvorby. Veselého tvorba postupuje v poměrně sevřených cyklech nevelké formální obměny. Typická je pro něho precizně vyvedená kompozice pracující s prolínáním obrazových ploch - tento netradiční námět vytěžil Veselý ze zcela běžného úkazu, který vídáme denodenně na ulici, který je však pro většinu z nás neviditelný. Odrazy ve vitrínách obchodů, za nimiž stojí prodavač, jehož obraz se prolíná s jemně probarveným, snovým obrazem vnímatele, je pro něho typický. Ještě častěji je však možno na Veselého obrazech spatřit ideální tváře krásných žen, jaké známe z módních časopisů. Odraz krásky z bilboardu, plakátu nebo poutače ve vitríně je podobně jako v předchozích případech barevně zastřen předpokládaným sklem, které stojí mezi zobrazeným objektem a jeho skutečným zobrazením v prostoru plátna. Veselý tak mnohdy dociluje zajímavé, jediným tónem převládající barevnosti. Bez povšimnutí nezůstane ani jednoznačná, jistá kresba, kterou Veselý dokonale ovládá.
Jindy jsou jeho práce přísně koloristicky rozlišené. To v případech, že neužívá mezi zobrazovaným a skutečně zachyceným žádného pomocného interpretačního prostředku. V některých z desítky velkoformátových pláten, které se v prostorách Galerie Artkontakt objeví, je možné nalézt autorovu oblíbenou formální hrátku - všívání různých materiálů do kompozice plátna. Ať už je to kobercovina, flauš nebo juta, je buď lepená nebo pečlivě obšívaná režným provazem, kterým Veselý pečlivě vyšívá linky a ornamenty. Zařazení podobných materiálů do precizně provedené malby působí svěžím kontrastem a novým, nevyčpělým dialogem mezi krásou zobrazovaných ikon a prostotou a jednoduchostí včleněného materiálu.
Časopis 21 - rubriky
Články v rubrice - Výstavy
Nové realismy
Pojmem nové realismy se rozumí širší spektrum dobově aktuálních realistických přístupů zahrnujících oblasti tv ...celý článek
Časopis 21 - sekce
DIVADLO
HaDivadlo uvede v pražské premiéře dvě nové inscenace
Brněnské HaDivadlo scéna Centra experimentálního divadla představí pražskému publiku dvě nejnovější inscenace celý článek
HUDBA
Letošní KAMEN!CE jedinečná hudební dramaturgie
Festival KAMEN!CE zveřejnil kompletní line-up. Během tří dnů, od 6. do 8. června 2024, vystoupí v rámci čtvrté celý článek
OPERA/ TANEC
Musica Antiqua Praha komplet všech alb
V roce 1982 založil hudebník a muzikolog Pavel Klikar soubor Musica Antiqua Praha, který se rychle stal zjeven celý článek